ZARZĄDZENIE NR 21/2017
ZARZĄDZENIE NR 21/2017
WÓJTA GMINY KORYCIN
z dnia 4 grudnia 2017 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Korycin.
Na podstawie art. 4 ust. 5, art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2017 r. poz. 2342) oraz zakładowej instrukcji inwentaryzacyjnej wprowadzonej Zarządzeniem Nr 15/2016 Wójta Gminy Korycin z dnia 18 października 2016 r. w sprawie wprowadzenia zakładowej instrukcji inwentaryzacyjnej zarządzam:
§ 1. Przeprowadzić inwentaryzację następujących składników majątkowych:
1. W drodze spisu z natury:
a) środki pieniężne (czeki, inne środki pieniężne)
b) druki ścisłego zarachowania
c) materiały (paliwo w samochodach, opał – drewno, węgiel, olej opałowy)
według stanu na dzień 29 grudnia 2017 r:
2. W drodze weryfikacji poprzez porównanie danych wynikających z ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z posiadanych dokumentów, a także z aktualnym stanem rzeczywistym:
a) należności i zobowiązania,
b) należności sporne i wątpliwe,
c) inwestycje,
d) inne aktywa i pasywa
według stanu na dzień 31 grudnia 2017 r:
3. W drodze potwierdzenia sald:
a) aktywa finansowe na rachunkach bankowych
b) zobowiązania z tytułu pożyczek i kredytów
c) należności od kontrahentów
według stanu na dzień 31 grudnia 2017 r:
§ 2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji w zakresie:
1. o którym mowa w § 1 ust 1. Zarządzenia powołuję zespół spisowy w osobach:
a) Grażyna Bajkowska – Przewodniczący
b) Robert Bielawski – Członek
c) Janusz Rak – Członek
d) Anna Chwiećko – Członek
2. o którym mowa w § 1 ust 2 i 3 Zarządzenia wskazuję Referat Finansowy Urzędu Gminy Korycin w osobie Rafała Stasiełuk – Referenta ds. księgowości.
§ 3. Inwentaryzację składników majątkowych należy przeprowadzić za pomocą następujących metod:
1. Składniki majątku wymienione w § 1 pkt. 1 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 1 pkt. 2 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi, a jeżeli to nie jest możliwe, to w drodze weryfikacji dokumentów i porównania z zapisami w księgach.
3. Inwentaryzację składników aktywów i pasywów wymienionych w § 1 pkt. 3 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów, a jeżeli to nie jest możliwe, to w drodze weryfikacji dokumentów i porównania z zapisami w księgach.
§ 4. Zobowiązuję komisję inwentaryzacyjną do:
1. przeprowadzenia inwentaryzacji
2. przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w zakładowej instrukcji inwentaryzacyjnej oraz zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.
§ 5. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 6. Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.
WÓJT
Mirosław Lech
Metryka strony