UCHWAŁA NR III/11/10
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Korycin na rok 2011
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157 poz.1241 z 2010 r. Nr 28 poz. 142 i 146, Nr 40 poz. 230 i Nr 106, poz. 675), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1241, Nr 219, poz. 1706, z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685, Nr 152, poz. 1020, Nr 161, poz. 1078 i Nr 238, poz. 1578) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96 poz. 620, Nr 123 poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 226 poz. 1475 i Nr 238 poz. 1578) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu w wysokości 12 651 544,00 zł, z tego:
1. bieżące w wysokości 8 667 534,00 zł,
2. majątkowe w wysokości 3 984 010,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 1,
§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 14 602 855,00 zł, z tego:
1. bieżące w wysokości 8 662 541,00 zł,
2. majątkowe w wysokości 5 940 314,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2.
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy:
1. ogólną w wysokości - 75 000,00 zł,
2. celową w wysokości - 25 000,00 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe
§ 4. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011 zgodnie z Załącznikiem nr 3.
§ 5. Deficyt budżetu w wysokości 1 951 311,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 1 951 311,00 zł.
§ 6. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2 639 391,00 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 688 080,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 7. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. sfinansowanie przejściowego deficytu w kwocie 3 000 000,00 zł;
2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 951 311,00 zł;
3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 688 080,00 zł.
4. wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1 500 000,00 zł;
§ 8. 1. Ustala się dochody w kwocie 43 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 43 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 500,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody w kwocie 20 000,00 zł i wydatki w kwocie 20 000,00 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
§ 9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 10. Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 9 700,00 zł; wydatki – 9 700,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 6.
§ 11. Upoważnia się Wójta do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 3 000 000,00 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 951 311,00 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 688 080,00 zł;
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1 500 000,00 zł;
2. Zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3. Przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
4. Dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy - z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
5. Dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań
6. Przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
7. Przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
8. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy
§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
Józef Gliński
Metryka strony