Zaproszenie do złożenia oferty na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego z dnia 14 grudnia 2017 r.
Korycin, dnia 14 grudnia 2017 r.
GMINA KORYCIN
…………………………………………….
(pieczęć Zamawiającego)
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
Zapraszam Państwa do złożenia oferty cenowej na wykonanie usługi, której przedmiotem jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w łącznej wysokości 1 702 448,00 zł (słownie: jeden milion siedemset dwa tysiące, czterysta czterdzieści osiem złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 702 448,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1 702 448,00 zł (słownie: jeden milion siedemset dwa tysiące, czterysta czterdzieści osiem złotych).
1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 1 702 448 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 702 448,00 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1 702 448,00 zł (słownie: jeden milion siedemset dwa tysiące, czterysta czterdzieści osiem złotych).
1) Uruchomienie kredytu przewiduje się w jednej transzy, wg zamówienia składanego przez kredytobiorcę. Kredyt będzie przekazany na rachunek bankowy kredytobiorcy w wysokości 1 702 448,00 zł nie później niż do dnia 1 702 448,00. Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu dwóch dni następujących po dniu, w którym zostanie złożona wykonawcy pisemna dyspozycja Zamawiającego o uruchomienie kredytu. Dyspozycja zamawiającego zostanie złożona nie później niż do godz. 10:00. Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy zamawiającego.
2) Okres kredytowania – 2 m-ce nie dłużej niż do dnia 28 lutego 2018 r.
3) Spłata kredytu jednorazowo, po otrzymaniu refundacji wydatków dotyczących realizowanego projektu z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej nie później niż do dnia 28 lutego 2018 r
4) Spłata odsetek naliczonych od rzeczywistej wielkości zaciągniętego kredytu na bieżąco, w ratach miesięcznych, w wysokości wynikającej z aktualnego stanu zadłużenia począwszy od pierwszego dnia wykorzystania środków z kredytu, po upływie każdego miesiąca. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki będą naliczane za okres faktycznego wykorzystania kredytu.
5) Oprocentowanie: według zmiennej stopy procentowej oferowanej przez bank w oparciu o stawkę referencyjną WIBOR 3M powiększoną o marżę banku wyrażoną w punktach procentowych.
6) Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu.
7) Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu.
9) Bank nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w Zaproszeniu do złożenia oferty.
10) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie wyłącznie weksel in blanco z deklaracją wekslową.+
11) Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się każdy miesiąc po 30 dni, a rok obrachunkowy 360 dni.
12) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów oraz możliwość pobrania kredytu w kwocie mniejszej niż wyszczególniona w pkt 1 bez zmian w okresie spłaty wyszczególnionym w pkt 3 oraz możliwość niewykorzystania transzy kredytu w terminie bez naliczania dodatkowej prowizji
13) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Banku w zakresie zmiany przedmiotu umowy oraz terminu realizacji umowy w przypadku gdy konieczność takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
2. Oferta powinna obejmować całość zamówienia.
3. Wymagany termin realizacji: 27 grudnia 2017 r.
4. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) cena 100 %,
Ilość punktów dla kryterium „cena” zostanie obliczona według poniższego wzoru:
C = ( C min / Cb ) x 100 x 100 %
gdzie:
C - ilość punktów przyznana za cenę
C min - najniższa cena brutto w złożonych ofertach
Cb - cena brutto badanej oferty
100- wskaźnik stały
100 % - procentowe znaczenie kryterium cena
Cenę oferty stanowi kwota odsetek naliczonych od kredytu.
5. Istotne postanowienia - wzór umowy (załącznik nr 2 do zaproszenia),
Zmiana warunków umowy wymaga formy pisemnej, z wyłączeniem zmiany oprocentowania kredytu, o której mowa w § 8 umowy.
Kredytobiorca przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Banku, na następujących warunkach:
1) postanowienia umowne mogą być zmienione o zapisy wynikające z obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron, w tym Prawa bankowego lub regulaminu banku, jednak wyłącznie w zakresie nie powodującym niekorzystnych dla Kredytobiorcy zmian przedstawionych warunków umowy kredytu;
2) w uzasadnionych przypadkach, gdy konieczna będzie zmiana terminu realizacji zamówienia, Kredytobiorca może zmienić termin uruchomienia kredytu lub jego spłaty,
3) gdy zajdzie konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności , których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, oraz gdy zmiany postanowień zawartej umowy będą korzystne dla Zamawiającego a konieczność zmiany wynikła w trakcie realizacji zamówienia;
4) w przypadku, gdy zajdzie uzasadniona konieczność ograniczenia lub rezygnacji z części lub całości kredytu będącego przedmiotem niniejszego zamówienia.
6. Sposób przygotowania oferty cenowej: ofertę należy złożyć w formie pisemnej, podpisaną przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, przekazać w formie: osobiście, poprzez złożenie w sekretariacie pok. nr 2, drogą pocztową na adres: Gmina Korycin, ul Knyszyńska 2A, 16-140 Korycin, faksem nr faksu: 85 722 91 80, e’mailem - e-mail: awaszczeniuk@korycin.pl osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Andrzej Waszczeniuk tel. 85 722 91 92.
7. Ofertę cenową proszę złożyć według przekazanego Państwu formularza (załącznik nr 1 do zaproszenia), w terminie do dnia 21 grudnia 2017 r godz. 10.00.
Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia, przedstawiona w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do Zaproszenia, musi wynikać z harmonogramu spłaty. Cenę oferty należy ustalić w PLN słownie i liczbowo z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadku rozbieżności między ceną za wykonanie przedmiotu zamówienia, jak i stawką procentową marży, przyjętą w ofercie przez wykonawcę, podaną słownie i cyfrowo, za wiążącą uznana zostanie wartość podana słownie.
Podana przez Wykonawcę w formularzu oferty stawka procentowa marży jest wiążąca i nie może ulec zmianie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia.
Wykonawca nie może podawać zapisów wariantowych, które mogłyby uniemożliwić porównanie ofert. Każdy Wykonawca może podać tylko jedną cenę oferty oraz służące do jej wyliczenia stawki procentowe.
Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN.
WÓJT
Mirosław Lech
......................................................
(podpis Kierownika Zamawiającego)
* - niepotrzebne skreślić
Metryka strony